Cum se face SEO local de nota 10?



Ai un site web (site de prezentare sau magazin online) și vrei ca acesta să fie găsit cu ușurință în Google? Îți dorești ca site-ul tău de business să fie vizibil și la nivel local, în orașul sau județul în care îți desfășori activitatea?

În cadrul acestui articol vei descoperi cum se face SEO local de nota 10.

Hai să vedem care este cuprinsul articolului, apoi ne oprim la fiecare punct în parte.


Cum se face SEO local de nota 10?


SEO la nivelul site-ului

Înainte de toate, SEO rămâne SEO, deci SEO la nivelul site-ului trebuie făcut în mod obligatoriu.

Cum se face SEO? Prima dată se face un audit, se repară erorile izvorâte în urma auditului, iar apoi se trece la optimizarea SEO propriu-zisă.

Bineînțeles, dacă vrei ceva ca la carte și pe termen lung, atunci trebuie să ai și o strategie.

Strategia SEO constă în planificarea și postarea unui set de pagini sau articole de blog într-o anumită perioadă.

Fie că ai un site de prezentare, fie că ai un magazin online, e musai să ai neapărat un blog!

Mie îmi place să optimizez fiecare pagină și fiecare articol de blog la cel mai înalt nivel, deci să includ și optimizarea imaginilor.

Ai un magazin online? Optimizarea imaginilor este 100% obligatorie!

Cu cât paginile sunt mai bine optimizate, cu atât mai mari șanse sunt ca paginile pentru SEO local să se claseze în poziții mai bune.

Precizare: paginile pentru SEO local se fac separat! 


SEO local: titluri și subtitluri

Imediat după ce site-ul tău de business este baban la capitolul SEO, se trece la optimizarea locală.

În ce constă optimizarea locală? Îndeosebi în optimizarea titlurilor și subtitlurilor prin includerea orașului sau județului.

De exemplu, referitor la SEO, am pagini web optimizate pentru SEO local cu următoarele titluri (am pus și link pe ele):

Evident, am și o pagină șmecheră cu titlul „Servicii SEO”, unde am pus link intern la celelalte pagini pentru SEO local ca să cresc scorul peste tot.

Ai auzit de backlink? Un backlink este un link de pe un alt site care face trimitere la site-ul tău. Este foarte important ca backlinkul să nu aibă atributul „nofollow”. Dacă are, atunci backlinkul este irelevant. E ca și cum ai avea un stingător de incendiu desigilat.

Ei bine, paginile web sau articolele de blog optimizate pentru SEO local trebuie să includă în titlu și subtitlu cuvântul orașului sau județului în care îți desfășori activitatea. E imperios necesar!

Nu doar că trebuie să fie inclus în titluri și subtitluri, ci și în descrierea și numele imaginilor.

Apropo, cum stă site-ul tău la capitolul „Imagini optimizate SEO”? Oricând ai nevoie de un audit SEO, contactează-mă la numărul 075 041 7794 și te ajut cu plăcere!


SEO multichannel

Multă lume spune că SEO e mort și că odată cu apariția AI-ului, nu merită să mai investești în SEO.

E un sâmbure de adevăr, dar e vorba de schimbarea de paradigmă, nicidecum de moartea lui SEO.

Ca în orice domeniu, cei care se adaptează și inovează, reușesc să-și salveze businessul și să o ducă bine.

Îmi plac provocările și nu mă dau bătut cu una cu două, astfel că am ajuns să fac și SEO multichannel. 

Ce înseamnă SEO multichannel? Pe lângă optimizarea SEO propriu-zisă a site-ului web, plus a altor site-uri adiacente (cum de altfel îl am și eu pe acesta sau pe cel de știri, lightnews.ro), SEO multichannel se bazează și pe platformele de Social Media.

Avantajul platformelor de Social Media este că sunt foarte bine indexate în Google. 

SEO se bazează pe optimizare cu scopul de a indexa site-ul cât mai bine în Google (și alte motoare de căutare). 

Ei bine, platformele de Social Media sunt deja indexate, iar tu trebuie doar să vii cu conținut bun.

În cazul nostru (#SEOlocal), „conținut bun” se traduce prin conținut care să fie găsit de către potențialii tăi clienți.

Ce servicii sau produse oferi? Ca să-ți dau un exemplu, doar pentru Facebook am următoarele pagini de SEO local pentru Arad:

Cam multe pagini, nu-i așa? Sunt și Social Media Manager, deci îmi permit să postez periodic pe paginile respective ca să fie cât de cât active. 

Ți-am arătat doar o abordare de SEO multichannel pentru Facebook. Se poate face SEO multichannel și pe Instagram, și pe TikTok, și pe LinkedIn, și pe alte platforme. Important e să se facă, să nu aștepți de la alții să facă pentru tine sau mai rău, să facă cei care-ți sunt competitori.

Nu ai timp sau nu știi cum se face SEO multichannel pentru businessul tău? Contactează-mă și mă ocup eu de tot ce trebuie!

Hai să recapitulăm ce am învățat în acest articol...

Toată lumea vrea lucruri de calitate, nu-i așa? Partea bună este că se poate, iar partea mai puțin plăcută este că durează și trebuie muncit cu profesionalism și răbdare.

Dacă vrem SEO ca la carte, nu trebuie să neglijăm site-ul web. Site-ul web trebuie optimizat SEO din scoarță în scoarță, inclusiv la nivel de imagini.

După ce site-ul este 100% optimizat SEO, se trece la paginile pentru SEO local. Aici trebuie gândită o strategie. De exemplu, dacă ești din Arad, vrei pagini doar pentru Arad sau și cu localitățile din județ? Nu trebuie musai să abordezi tot-tot-tot, dar dacă vine concurența și face un SEO mai ca la carte decât al tău?

Cireașa de pe tort o reprezintă SEO multichannel. Să-ți spun și un mic secret sau l-ai dedus tu deja? Numele conturilor sau paginilor sau utilizatorilor trebuie să fie exact cuvântul cheie sau expresia pentru care vrei să te „bați” în Google.

Uite aici un exemplu de nota 10: scrie „digitalizare arad” pe Google și vezi că primul rezultat este pagina mea de Facebook, Digitalizare Arad.


📝 Horja Robert Emanuel
WhatsApp 075 041 7794

Comentarii